wtorek, 8 listopada 2011

Serowo - pieczarkowa


Składniki (dla 3 osób):

  • 4 - 5 ziemniaków
  • marchew
  • 5 - 6 pieczarek
  • ok. 200 g mięsa mielonego ( doprawionego: jajo, ząbek czosnku, sól, pieprz, 2 łyżki bułki tartej)
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • sól (kucharek)
  • łyżka starkowanego selera
  • łyżka starkowanej pietruszki
  • serek topiony śmietankowy/naturalny 200 gr (najlepiej w kiełbasce)
  • pieprz
  • wegeta w płynie
  • łyżka posiekanego kopru
  • łyżka posiekanego szczypioru
  • łyżka posiekanej natki pietruszki
Wykonanie:

Wstawić garnek z wodą do gotowania. W między czasie obrać ziemniaki, pokroić w kostkę. Marchew obrać, starkować lub pokroić w plastry/słupki. Pieczarki umyć, pokroić w plastry. Mięso mielone wymieszać z jajem, posiekanym drobno czosnkiem, bułką tartą, solą i pieprzem. Uformować małe kulki (wyszło mi ok. 15 kuleczek).

Gdy woda się zagotuje wrzucić liść laurowy, ziele angielskie, łyżkę kucharku, ziemniaki, marchew, seler, pietruszkę, gotować na średnim ogniu do momentu aż warzywa będą w pół miękkie. Następnie wrzucić kulki mięsne, zamieszać delikatnie, podgotować po czym wrzucić pieczarki. Gotować aż wszystkie składniki w zupie będą miękkie. 

Gdy już zupa będzie gotowa dodać serek topiony, podgotować do momentu rozpuszczenia. Doprawić do smaku pieprzem ewentualnie wegetą w płynie. Na koniec wrzucić posiekany: koper, szczypior i natkę pietruszki. Zdjąć z ognia.

Smacznego!

Rada: Serek topiony miałam w kostce więc musiałam go wcześniej dokładnie rozpuścić z kilkoma łyżkami gorącej zupy, aby nie było grudek (dlatego najlepszy jest serem w kiełbasce). Zupa powinna lekko zgęstnieć. Jeśli jednak tak się nie stanie, można zagęścić łyżką mąki rozrobioną z wodą (ja tak zrobiłam).


Konkurs Winiary! Zupa jak malowana!

1 komentarz:

Mala Cukierenka pisze...

ślinka mi pociekła na same słowa serowo-pieczarkowa, Musi być bardzo smaczna.

Print